söndag 3 maj 2015

Inköp Northwest Healthcare




I Torsdags köpte jag in min sista post med aktier i Northwest Healthcare, det resulterade i 500 aktier där jag betalade 8.93 CAD per aktie. Den kanadensiska dollarn växlades till 6.92, jag har nu totalt 1 300 aktier i bolaget och är nu nöjd med storleken på mitt innehav.

Jag ser detta bolag som ett defensivt bolag, där jag kommer att få fina kassaflöden att återinvestera i andra aktier. Det kommer att generera runt 600 kr i månaden vilket är en fantastisk trevlig utdelning som tickar in varje månad.

2 kommentarer:

  1. Blir du inte lite orolig över den höga direktavkastningen samt en fallande kurs sedan åtminstånde 2012..

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Jag är inte ett dugg orolig, annars hade jag aldrig investerat i bolaget.
    Med vänlig hälsning,

    SvaraRadera