lördag 23 januari 2016

Utdelning GlaxoSmithKline PLC



Årets andra utdelning kom in på kontot under veckan och det var GlaxoSmithKline som stod för utdelningen denna gång, vi erhöll 141 kr netto för våra 30 st aktier. Dollarn kostade 8,56 vid utdelningstillfället.

Personligen kan jag tycka det är väldigt tråkigt att börsen tog ett rejält kliv upp i Fredags, lagom till löning hade man hoppats på 3 % ner istället för 3,5 % upp. Förhoppningsvis är detta tillfälligt, för jag vill ha ner börsen ca 20-30 % till. Det är då man kan göra de riktiga fynden.


4 kommentarer:

  1. Håller med till 100%. Suttit och väntat på löning nu dag efter dag som man har sett att börsen har gått ner. Precis innan löning drar den iväg uppåt istället. Funderar på om man ska vänta en vecka eler två innan man shoppar loss eller om jag ska köpa upp direkt. Börsen är trots allt ner betydligt sen ATH.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är svårt det där. Äntligen har det blivit betydligt mer intressant och kika på Stockholmsbörsen för det har varit alldeles för höga värderingar tidigare. Vi får hålla tummarna att börsen fortsätter nedåt.

      Med vänlig hälsning,

      Radera
  2. Hej,

    Är sugen på att analysera detta bolag för att se vad de går för. Ser på mina förpackningar i medicinlådan att jag har flera av deras produkter.

    Allt gott
    /DanielWikstrom

    SvaraRadera
  3. Intressant, jag ser verkligen fram emot den analysen.

    Med vänlig hälsning,

    SvaraRadera